نگاهی به F-Vision محصول دیگر فورد

در این مقاله به معرفی محصول دیگری از فورد می پردازیم که نسل جدیدی از کشنده های ارائه شده از فورد در نمایشگاه هانوفر آلمان است. 

فورد در نمایشگاه وسایل نقلیهٔ تجاری هانوفر نسخهٔ بروز شدهٔ خانوادهٔ ون‌های ترانزیت خود و همین‌طور کِشندهٔ جدیدی بنام F-Max را معرفی کرد اما این‌ها تنها محصولات جدید فورد در هانوفر نیستند چراکه این شرکت آمریکایی در این نمایشگاه کانسپت شگفت‌انگیزی بنام F-Vision Future Truck را هم رونمایی کرده است. این کانسپت توسط شرکت ترکیه‌ای فورد اتوسان ساخته شده است. این شرکت در سال 1959 با مشارکت فورد به‌عنوان پشتیبان فنی و شرکت ترکیه‌ای کوچ هولدینگ به‌عنوان سرمایه‌گذار تأسیس شد و تا به امروز به تولید ون‌های تجاری و کامیون‌های فورد در ترکیه می‌پردازد.

 

آسان بار-آسان پدیا-آسان بار-  نگاهی به F-Vision محصول دیگر فورد

 

فورد اتوسان اطلاعات زیادی از کِشندهٔ کانسپت F-Vision منتشر نکرده اما با نگاه به تصاویر می‌توان به طراحی عجیب و فوق‌العاده آینده‌نگرانهٔ آن پی بُرد. این کِشندهٔ کانسپت استایل آئرودینامیکی داشته و شیشهٔ جلوی آن به‌صورت ترکیبی درون بدنه کار شده است. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های ظاهری برجستهٔ F-Vision نیز می‌توان به رینگ‌های بسیار بزرگ و ورودی‌های هوایی که با نوارهای LED احاطه شده‌اند اشاره کرد. علاوه بر این، در این کانسپت بجای آینه‌های جانبی از دوربین استفاده شده و برای دسترسی به کابین آن‌هم یک درب کشویی در سمت راست تعبیه شده است.

 

آسان بار-آسان پدیا- نگاهی به F-Vision محصول دیگر فورد

 

طراحی آئرودینامیک این کِشنده به تریلر آن‌هم کشیده شده به‌گونه‌ای که چرخ‌های آن به‌طور کامل پوشیده و مخفی شده‌اند و روی پنل‌های جانبی آن‌هم نقوشی کار شده است. نتیجهٔ این اقدامات موجب شده که این تریلر بسیار آینده‌نگرانه‌تر از کانتینرهای سنتی باشد که امروزه در جاده‌ها می‌بینیم. همان‌طور که گفته شد فورد اطلاعات چندانی از F-Vision منتشر نکرده و صرفاً گفته است که قوای محرکهٔ آن از نوع الکتریکی بوده و به تکنولوژی رانندگی نیمه‌خودکار سطح چهار هم مجهز است. با استفاده از این تکنولوژی نیمه خودران، کِشنده می‌تواند در شرایط خاصی خودش اقدام به رانندگی کند.(در مورد کشنده های فورد بیشتر بدانید)

 

آسان بار-آسان پدیا- نگاهی به F-Vision محصول دیگر فورد

 

در این کِشندهٔ کانسپت همچنین از قطعات سبک‌وزنی استفاده شده و در قسمت جلویی آن‌هم سیستمی تعبیه شده که می‌تواند طرح‌های مختلفی را به نمایش درآورَد. در مورد این سیستم چیز بیشتری گفته نشده ولی در یکی از تصاویر زنده‌ای که از F-Vision منتشر شده می‌توان دید که در قسمت ورودی‌های هوای آن طرح لوزی مانندی به نمایش درآمده است. هرچند این کانسپت در ظاهر شباهت‌هایی با سایر کِشنده‌های مربوط به آینده دارد اما فورد گفته است که در طراحی F-Vision از ابرقهرمان‌های مارول الهام گرفته شده است. این ادعا را می‌توان قابل‌قبول دانست چراکه قیمت جلویی کِشنده به کلاه مرد آهنی (آیرون‌من) شباهت‌هایی دارد.

 


منبع:پدال


آسان بار فورد ,vision ,کانسپت ,می‌توان ,آن‌هم ,شرکت ,کِشندهٔ کانسپت ,vision منتشر ,منتشر نکرده ,فورد اتوسان ,شرکت ترکیه‌ای ,vision منتشر نکرده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان چرم آرتان ناب جمله های روزگار دانلود فیلم و سریال فروشگاه نوین آی تی موبایل حقیقت